*Fanfiction* <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d3229863562427244893\x26blogName\x3d%2B+Fanfiction+%2B\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://little-ff.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://little-ff.blogspot.com/\x26vt\x3d-8414021246162831683', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
OFFICIAL BLOG LIST OF FANFICTIONS +FOLLOW

CHAPTER 7 [ SECRET ]






6 FEBRUARY 2013

DAEHYUN

                          Kedinginan pada pagi ini membuatkan aku berpeluk tubuh. Sejuk selepas semalaman hujan turun tanpa henti-henti malam semalam. Langkah aku diatur dengan hati-hati supaya tidak terkena dengan lopak. Aku mengeluh kecil. Entah apa yang aku risaukan padahal tiada apa yang berlaku kepada diri aku ini.

                          Seorang perempuan yang berada tidak jauh dari aku yang sedang berjalan menarik perhatian aku. Aku yakin dia juga sekolah sama dengan aku hanya dengan melihat pakaiannya. Semakin lama kami semakin dekat. Mata kami bertemu. Terselit senyuman di bibir kami berdua.

                         “Good morning, Lauren !” Sapa kami. Langkah kami berhenti.

                        “Morning, Daehyun.” Balasnya kepada aku. Pandangan aku tidak lepas dari melihat wajahnya itu. Pipinya kelihatan merona merah.

                        “Awak tak apa-apa ke ni ?” Tangan aku mula menyentuh dahinya lembut.

                        “Saya okay.” Dia mengalihkan tangan aku yang berada di dahinya itu.

                        “Saya minta maaf. Saya tak bermaksud apa-apa pun.” Kata aku menyelesaikan semua salah faham yang mungkin tengah bermain dalam fikiran Lauren.

                        “Tak. Awak tak bersalah pun.” Jawabnya. Mukanya yang tadi melihat aku, ditundukkan.

                        Mungkin Lauren sedang memburuk-burukkan aku dalam hatinya. Tak patut aku menyentuh dahinya tanpa meminta kebenarannya. Diri aku dirasakan teruk pada saat ini. Aku memeluk Lauren yang berada di hadapan aku. Cahaya matahari yang semakin meninggi menyinari kami berdua. Lama aku memeluknya. Seketika kemudian, pelukan itu dilepaskan. Lauren memandang ke arah aku.

                       “Maafkan saya sekali lagi. Saya cuma nak halang awak dari terkena percikan lopak semasa kereta itu lalu. Teruk betul saya ni. Kalau awak nak benci saya pun, saya dah tak kisah. Saya dah buat banyak kesalahan dekat awak pada awal pagi ni.” Jelas aku panjang lebar.

                       Lauren hanya ketawa kecil. Tak aku tahu apa yang lucu. Dia menarik tangan aku. Aku hanya mengikuti apa yang hendak dilakukan. Kami berjalan beriringan. Setelah lama berjalan, kami telah tiba di sekolah tapi malangnya kami tidak bernasib baik. Pintu pagar telah ditutup.

                      “Semua ni disebabkan saya. Saya minta maaf sebab buat awak ponteng sekolah.” Kata aku sedikit lemah. Badan kami disandarkan pada dinding.

                       “Tak ada lah. Tapi kalau ponteng sekali sekala, best juga kan.” Balas Lauren. Terselit senyuman di akhir bicaranya.

                      “Saya rasa bersalah.” Wajahnya aku tatap. Dia sememangnya cantik seperti yang dikatakan oleh rakan-rakan aku.

                     “Awak tak perlu rasa bersalah. Kalau awak tak peluk saya tadi, habis basah semua baju ni. Saya tak akan pergi sekolah juga.” Tuturnya dengan lembut sekali. Melihat cara percakapannya, aku tahu dia baik walaupun kami tak serapat mana di dalam kelas. Berbeza benar dengan perangai Hara, kawan dia tu.

                     “Jadi, apa patut kita buat ?” Tanya aku.

                     Kepalanya digeleng-gelengkan tanda tidak tahu. Kami membisu untuk seketika. Fikiran aku mula melayang. Memikirkan apa yang perlu dibuat. Aku menyeluk poket. Telefon bimbit aku diambil. Idea telah pun tersemat dalam fikiran ini. Nama Emily dicari. Aku lantas menekan butang hijau. Lauren hanya melihat perbuatan aku. Tidak pula dia menanya kepada aku.

                     “Hello.”

                     “Emily ! Boleh tak awak ambil kunci pagar sekolah sekarang ?” Tanya aku sebaik sahaja Emily mengangkat telefon.

                     “Kunci pagar ? Awak panjat lah masuk ke dalam sekolah.”

                     “Tak boleh. Nanti tak pasal-pasal koyak seluar saya. Jatuhlah air muka saya.” Saja aku beralasan sebegitu. Seboleh-bolehnya, aku tak nak Lauren ponteng dan memanjat pagar macam aku biasa buat apabila datang lewat.

                    “Oklah. Saya cuba. Tapi saya tak janji tau.” Telefon bimbit itu terus dimatikan.

                    Telefon bimbit itu terus diletakkan kembali ke tempat asalnya. Angin yang menyapa aku amat mendamaikan sekali ketika matahari yang telah pun menaik tinggi. Pandangan aku terus teralih kepada Lauren. Dia membisu seperti sebelumnya.

                    “Bantuan kita akan sampai nanti.” Kata aku.

                    “Maksud awak ?”

                   “Nanti awak tahu lah.” Jawab aku tenang.

* * * * * *





THANKS FOR READING
COMMENT PLEASE ?







3 comments